Czy można przygotować mięśnie Kegla do ciąży?

Przygotowanie do ciąży jest bardzo ważne. Istotne jest jednak, by oprócz badań, kwasu foliowego, zdrowego trybu życia zadbać także o mięśnie Kegla, które wzmocnione pomogą nam lepiej przetrwać poród i całą ciążę, a także szybciej powrócą do formy po porodzie. By jednak tego dokonać, należy regularnie i systematycznie wykonywać ćwiczenia mięśni Kegla.

Kiedy ćwiczyć mięśnie Kegla?

Mięśnie Kegla do ciąży należy przygotowywać jeszcze przed ciążą. Jest to pewien zestaw ćwiczeń, które można wykonywać każdego dnia, w każdej chwil, praktycznie w każdej pozycji. Nic nie przeszkadza, by robić to w pracy, w domu, czy podczas zakupów. Moment można wybrać samodzielnie, a im częściej będzie się wykonywać taki zestaw ćwiczeń, tym sprawniejszymi mięśniami będziemy się cieszyć.

Na czym polegają ćwiczenia mięśnia Kegla?

Wiele kobiet początkowo nie wie, gdzie nawet znajdują się te mięśnie. Jeśli mają problem z ich rozpoznaniem, mogą wykonać proste ćwiczenie, które polega na tym, by podczas oddawania moczu na chwilę powstrzymać się od tej czynności. W ten sposób szybko można rozpoznać, o których mięśniach mowa. Ważne jednak, by jedynie wykorzystać tą metodą do rozpoznania tych mięśni, a nie do przeprowadzania ćwiczeń w ten sposób każdorazowo, ponieważ możemy doprowadzić do infekcji dróg moczowych. Ćwiczenia mięśni Kegla polegają więc na zaciskaniu tychże mięśni i ich rozluźnianiu.

Czy można ćwiczyć w ciąży?

Oczywiście. Wręcz wskazane jest, by stosować takie ćwiczenia w trakcie ciąży, ponieważ mięśnie Kegla mogą ulec ponownemu rozluźnieniu. Regularność jest tutaj jak najbardziej wskazana. Po ciąży mięśnie ulegają rozciągnięciu, ponieważ było to niezwykle istotne dla zapewnienia dziecku wystarczająco rozszerzonego kanału rodnego w trakcie porodu.

Jeżeli jednak również w ciąży mięśnie Kegla są ćwiczone regularnie, także w ciąży, nie ma najmniejszego problemu z powrotem tychże mięśni do ich pierwotnego stanu. To niezwykle istotne nie tylko z punktu widzenia zdrowotnego, ponieważ pacjentki nie obawiają się ponownego popuszczania moczu, ale również z punktu widzenia ich seksualności oraz pewności siebie.

Kulki Gejszy – czym są?

Obecnie coraz więcej kobiet decyduje się na ćwiczenia mięśni Kegla z pomocą tak zwanych kulek Gejszy. Dzięki nim efekty są znacznie bardziej widoczne, ponieważ specjalnie skonstruowane kulki zapewniają szybsze zaciskanie się mięśni pochwy wokół nich. Tym sposobem można bez większego zaangażowania pobudzić mięśnie do pracy i sprawić, że staną się silniejsze, sprawniejsze, bardziej unerwione i ukrwione,a po porodzie powrócą do formy w błyskawicznym tempie